mercredi 5 avril 2017

Nos scrîjeûs. Christine Tiercet





Sainte Rolande.
Fernand Verhaeghen



Èle èst woute !

DÎMÈGNE di Pint’cousse. Nos-arivons timprus mon mès grands parints.
« Bondjoû, man. Mi pa n’èst nén la ?
Si fét, il-è-st-ô tchèri ou bén ô poulî. »
An lès lèyant d’visér, dji m’èva an courant ô djârdén pou yèsse li preumiêre pou rabrèssî m’ grand pére. L’uch du tchèri è-st-ô lôdje. Dji passe mi tièsse èt, pus râde qui d’ dîre bondjoû, dji l’ salûwe an d’jant : « C’èst l’ Pint’cousse ! »
I s’ ricrèstèye, lèye la l’ bwèsse as grènes, i s’avance an r’ssatchant s’ mègot, an tout r’choûrbant sès lèpes avou l’dos di s’ mwin, èy’ i m’rèspont an soumadjant :
« Èle èst woute ! »
Dji d’meure pafe èyèt moyate èt ç’ n’èst nén s’ gros bètch qui m’rint l’ parole. Dji n’ôse nén lyi d’mandér pouqwè ç’ qui l’ fièsse qui n’a nén co cominci, èle èst d’dja finîye.
Toute disbârtéye, dji m’èrva al cûjène.
Li tchén vént d’lé mi pou bribér ène doudoûce èt rén qu’a l’ vèy triyanér, dj’advine qui m’ pa a stî ô lawôt pou qwé s’nûlôd èt qu’i va l’asprouvér.
On va don mârchî !

« Èle èst woute ! »
I m’a falu saquants-anéyes di pus pou comprinde çu qui s’ mucheut pa d’rî cès saquants mots la: li mèyeû, c’èst souvint s’ rafyî di ç’qui va v’nu.
C’èst asârd pou çoula qui lès makèts a pwène rimètus a place, lès mârcheûs d’ Djèrpène sondj’nut d’dja al prochène Pint’cousse, bunôjes qui, pa côp, èle tchèye pus timpe ou disbôtchis qu’i fâye ratinde mwintcôp pus d’èn-an pou l’ rivikér... come si ç’ fièsse la ni f’yeut qu’ sokyî dins leû keûr avou èn-oûy toudis drouvu...



Christine TIERCET
walon d’ Djèrpène (Gerpinnes)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

zûnâdje(s)